Wednesday, May 26, 2010

same tak??

bapak ngan anak nak pegi sembahyang jumaat... sama tak rupa mamat 2 orang ni...
aiman dah besar... bawak-bawak la belajar pegi sembahyang jumaat...
kelakar... bile dia dorang ni pakai kupiah.. rupa dah jadik sama pulak... hehehe...

korang rasa sama tak.. hensem tak aiman?


nota kaki : setakat ni dah 3 kali aiman ikut ayah.. alhamdulillah... ayah kata "under control..." tapi sampai terkencing atas moto la punye la dia tak tahan nak sampai rumah.. nasib baik tak terkencing dalam masjid. kalau tak haruuu je...

Saturday, May 22, 2010

pie daging... :d

boring la makan nasi... so, dinner kali ni kitorang makan pie daging...
sedap? hehehe... mesti la sedapkan....
buat belasah je... menjadik pulak... cuba kalau buat dengan penuh semangat pecah peluh... harammm tak jadik.. hehehe
sebenarnye ini adalah cubaan bersama.... adik ibu, acik ummu kan ade kat umah kitorang sepanjang ibu berpantang ni kan... bergodek la 2 orang kat dapo dok buat pie ni...
tapi dia kreatif... hahaha... suruh buat bunga, bentuk hati pulak yang jadik.... bentuk lep-lep lah senang, katanye... bedal la labu... janji pie kite jadik... ye tak..

ni la hasilnye... ta daaa.....
preparation sebelum nak hidang...

hehehe... korang pon kalau malas-malas, bleh la buat pie kat umah jugak... ala.. belasah je...
janji rasa mabeless... hahaha

nota kaki : next time nak try pie epal pulak.... senang je kot... hahaha.... project sebelum hantar acik ummu balik umah dia. tinggal seminggu je lagi dia ngan embah bedok kat umah kitorang... sunyi la kitorang nanti... :(

Wednesday, May 5, 2010

'among-among' dan 36 hari...

yahooo...
sudah masuk 36 hari... orang yang berpantang ni yang syok... maklumlah... dah boleh makan yang goreng-goreng... dah boleh mandi tengahari... dah boleh belajar-belajar makan pedas... kononnye supaya besok dah lepas 44 hari, baby kite tak terkejut.

kalau ikut cerita dan petua orang jawa... kononnye... masa 36 hari ni la baby kite berpisah ngan uri dia... kalau tak... uri dia tu la kawan dia... sebab tu kadang-kadang baby kite dok senyum sorang-sorang.... dan... bile dah sampai 36 hari... bile nak berpisah baby ngan uri... kena la buat 'among-among'...ni la thaqif masa 36 hari... tak pegi klinik lagi.. tak tau la berat dia dah bape... gambar agak seksi... hehehe baru nak dimandikan..tu yang sengeh je...


ni la 'among-among'nye... bubur merah putih..

suapkan sikit bagi rasa...

last sekali... tepek la muka mamat jeles nih...


nota kaki : gembira dengar kawan dah selamat pegi dan balik dari perth... tumpang seronok orang gi travel... ye la... awak nak pegi tak tentu bile...