Thursday, May 14, 2009

Mc D... I Lovin' it...

dah lama tak makan Mc D... sejak boikot-boikot ari tu...
aiman biasa la... happy sebab dapat happy meal.... hehe...
kitorang makan kat Mc D sungai besi... jauh kan... hehehe sebab ayah nak gi pertama complex... pasal nak pasang tali reket dia....:)

order ape? ayah biasa la, big mac...
ibu, mc chicken... feberet...
aiman happy meal...
korang?

Wednesday, May 13, 2009

hampeh...

kelakar... semalam kitorang pegi bank... aiman pulak sibuk bercakap dalam kereta... konon nak jalan-jalan dulu sebelum balik terus ke rumah...
dalam kereta, dia mula la bising itu ini....

ibu : aiman bising - bising... ibu antar umah ibu as (pengasuh aiman)....
ayah : haah... mane ye rumah ibu as... simpang depan ni... belok kirikan... (sambil pura-pura pusing stering nak belok ke kiri)
aiman : tak nak... kite balik umah kite.... terus-terus....
ayah : kalau tak nak gi umah ibu as... duduk diam-diam...

lepas tu... ibu pulak dok borak ngan ayah... terlupa yang dia kat seat belakang senyap je....
tengah borak-borak tu, aiman menyelit...

aiman : ibu lagu ape tu...
ibu : entah ibu tak tau.... aiman... ambik kopok kat belakang tu... ibu nak tengok kopok ape aiman pilih.... (sambil tunjuk kat keropok dalam plastik yang dia beli kat 7e..)
aiman : ibu lagu ape tu bu...
ibu : aiman... ambik kan kopok tu... ibu nak tengok mane yang aiman pilih, mane yang ayah pilih..
aiman : hepp... diam-diam je.... nanti ayah antar umah ibu as.... (sambil ugut ibu)
ibu : eppp..... (terkedu.. hampeh....)

ayah punye la ketawa terbahak-bahak... hampeh betul diadorang ni... ceh... siap kamu aiman...

nota kaki : cantik madam callypso pakai tudung.... sebijik macam muka mak kat nilai... :)

Tuesday, May 5, 2009

....("-").....

boring-boring... ujung minggu... ayah membersihkan tanah belakang umah yang sekangkang kera tuh... wah... dah terang dah umah kitorang dah... suka... subur skit pokok ubi yang kitorang tanam ari tu.... eh, pucuk ubi tu kitorang dah dapat 2 kali makan tau... :)

k la... korang layan gambar je lah ek....
sebenarnye, ade pokok betik kat situ... tapi tak berbuah pon... pokok jantan... tu kitorang tebang je lah...
bersungguh-sungguh encik shazril ha...
ibu ngan aiman tolong tengok je... ayah buat soang-soang...
ha... dah bersihkan... pokok ubi je yang tinggal...
hahaha... tamatlah riwayat siput-siput babi yang banyak tu... gile tak gile la... pokok betik yang tinggi 2 meter tu... penuh ngan siput babi... bile dah tebang ni... merayap la dia keluar dari pagar.... eeee... tu la tu salah sekor daripada yang banyak-banyak tu...

kalau nak tau... gambar ni sume aiman yang ambik... cantik tak?

nota kaki : ayah... thanks ya...